2017. november hónap bejegyzései

Felnőttképzés, és munkaerő-piaci elvárások.

„Versenyképes oktatás, versenyképes munkaerőpiac, Intézményi törekvések”
A felnőttképzés elsődleges célja egy konkrét szakképesítés megszerzése.

Fülöp Henrik

A felnőttképzés másodlagos céljai az emberek munkaerő-piaci helyzetének javítása, folyamatos szakmai képzése, a munkaerő-piac számára értékes és szükséges kompetenciák elsajátításának elősegítése, valamint a már meglévőnél magasabb szintű szakképesítés megszerzésének elősegítése.

A felnőttképzés további funkciója, hogy foglalkoztatást segítő képzések segítségével támogassa a munkanélküliek ismételt kilépését a munkaerőpiacra, és képzésekkel javítsa a munkahely megtartást, a már betöltött munkában a munka eredményességét, a szakképzés sikerességét, továbbá elősegítse a munkahely keresést. Ez akár történhet pályaválasztási ismeretek oktatásával, vagy álláskeresési ismeretek, készségek megtanításával, esetleg egyéb, bizonyos munkakörökhöz szükséges konkrét kompetenciák fejlesztésével: ilyenek például az alapvető számítógép-kezelési ismeretek, nyelvtudás, kommunikációs készségek.

Átrendeződik a fontossági sorrend, új készségek, új képességek kerülnek arra a listára, amely megmutatja, hogy az elkövetkező években melyek lesznek az ideális munkavállaló legfőbb ismérvei. A problémamegoldás továbbra is ennek a listának a csúcsán szerepel, de dobogós helyre kerül a kritikus gondolkodás és a kreativitás egyaránt.

A Felnőttképzési Intézmények több éve törekednek teljesítményorientáltan, és sikeresen szervezni, indítani, gondozni az intézményekhez kapcsolódó tanfolyamokat, képzéseket, tréningeket. Minden megye intézményrendszere, ezen belül a Felnőttképzési Intézmények struktúrája is sajátos arculatú. A jövő tervezésekor – a hagyományok, tradíciók, figyelembe vételén túl fontos momentum, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kell kapnia a helyi munkaerő- piaci igényeknek (digitális gazdaság, stb.). Ugyanakkor a felnőttképzés érdemi megújítása elképzelhetetlen a naprakész elméleti és használható gyakorlati tudást adó oktatás nélkül. Az itt felvázolt felnőttképzési struktúra egészének megvalósításához kapcsolódó célok elérése érdekében egyrészt szorosabb, produktívabb kapcsolatot szükséges kiépíteni a pályaorientáció, ill. a pályaválasztás területén az iskolarendszerű oktatási intézményekkel, másrészt a munkaerőpiacot meghatározó mindennemű gazdasági szereplőkkel.

Felnőttképzési Intézmények célja: Az ismeretekhez megfelelő kompetenciát biztosítani a munkaerő- piac folyamatosan változó elvárásai és igényei alapján.
Az Európai Uniós projektek által fokozni tudjuk az együttműködési készséget, közös alapot teremtünk a munkára, emelni tudjuk a képzések színvonalát, ezzel hatékonyabb fejlesztést érhetünk el a résztvevők körében.
Hátrányos helyzetű megyéink vidéki településeinek polgárai aktivizálódnak, az új felnőttképzési programokba történő bekapcsolódással. Ennek eredményeként kimutatható a minőségi hatás. Ez a hatás az egyén életében azonnal jelentkezhet. Társadalmi és gazdasági szinten azonban ez egy hosszú távú befektetés.

A gazdasági válságot követően az elmúlt években megkezdődött a Felnőttképzés és a Szakképzés átalakításának terén a következetességre épülő, hiányszakmákra fókuszáló, a munkaerő-piac igényeihez szorosan igazodó, tudatos kompetencia alapú felzárkóztatás, és a gazdaság motorját képező szakember képzés.

Fülöp Henrik
Intézményvezető

Az oktatás-képzés versenyfutása.

Az oktatás-képzés versenyfutása a gyorsan változó piaci igényekhez igazodva.
Hazánk Ipari forradalma nagymértékben függ a népesség digitális írástudásának elsajátításától. Az informatika a fejlett rendszerek alapjait képező egységgé forrt össze hazánkban is egyaránt. Így elképzelhetetlen az ipar fejlődése a megszerzett és összetett informatikai tudás nélkül. A képzések minőségének fejlesztése elengedhetetlen hogy az automatizált termelés és az ezeket kezelő humán erőforrás eleget tudjon tenni az elvárásoknak. Intézményünk felvette a versenyt és folyamatosan fejleszti képzési programjait, módszertani anyagait, hogy lépést tudjon tartani a rohanó és napról napra változó fejlődéssel, valamint elvárásokkal a piaci szereplők igényeinek megfelelően…

 

Mi az amit mi fontosnak tartunk a képzés sikeres megvalósítása érdekében:
A partner igényeinek és céljainak pontos meghatározása.
Kiemelt figyelmet fordítunk az alapos és precíz előkészítésre.
Megismerni a szervezeti kereteket-, a szervezeti egységeket, az ezekhez tartozó felsővezetői, résztvevői fejlesztési és felhasználói igényeket.
Minden esetben körültekinően megvizsgálni a leendő célcsoport összetételét.

Az ipari szektorban megvalósított képzéseink fémjelzik a minőségi és megbízható munkánk színvonalát. Forduljon hozzánk bizalommal.

Fülöp Henrik
Felnőttképzés – IOSZIA

Munkaerőhiánnyal küzdő szektor.

A 2018-as évben az új innovatív iparfejlesztést segítő képzések indításának fontosságát emeli ki intézményünk, az „IOSZIA”. A képzési helyszíneink Országos lefedettségével több éve segítik a célcsoportba tartozók képzését és fejlődését.
A foglalkoztatás ösztönzéséhez szükség van az ország egész területén elérhető szolgáltatásokra, a támogatásra, annak érdekében, hogy biztosítani tudjuk a munkanélküliek, a vállalkozások és a képzésekben résztvevők számára a képzési lehetőségeket. Képzéseink az ipari területén növekvő foglalkoztatottság jelentős mértékében hozzájárul az általános foglalkoztatottsági arány fenntarthatóságához magas szintjéhez.  A leginkább munkaerőhiánnyal küzdő szektor a feldolgozóipar, képzettség szempontjából információs, kommunikációs, tudományos és műszaki tevékenység végzésére keresnek a munkáltatók leginkább munkavállalókat.
Az álláskeresők fele szakképzetlen, nekik a felnőttképzés nyújthat megoldást.
„Fülöp Henrik” – Felnőttképzés

Új vezető az NSZFH élén.

Molnár Attila lett az NSZFH vezetője!

Állománygyűlésen mutatta be a Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal új vezetőjét, Molnár Attilát a nemzetgazdasági miniszter.

Varga Mihály elmondta: a hivatal szervezeti átalakítása lezajlott, az uniós programok felgyorsításához és hatékonyabbá tételéhez új szemléletű vezetőkre van szükség. Az új főigazgató, Molnár Attila pedagógus végzettségű, jelentős szakmai tapasztalatokkal rendelkezik az oktatás-fejlesztés területén.
(Nemzetgazdasági Minisztérium)